Efektywne zarządzanie zespołem

O szkoleniu

Wiedza

  • Zdobycie wiedzy dot. najnowszych trendów w branży HR
  • Zdobycie wiedzy dot. systemów ocen pracowniczych
  • Zdobycie wiedzy dot. procesu grupowego oraz jego roli
  • Zdobycie wiedzy dot. sposobów motywowania członków zespołu

Umiejętności

  • Uczestnicy mają okazję bliższego poznania się oraz wspólnej pracy nad treściami omawianymi podczas szkolenia
  • Uczestnicy rozwijają posiadane umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
  • Uczestnicy doświadczają wartości jaką daje „granie do jednej bramki” oraz wspólna praca nad celami
  • Uczestnicy doświadczają, że są ważnym elementem swojego zespołu i rola, którą posiadają jest ważna
  • Uczestnicy potrafią wzajemnie się motywować i dążyć do wspólnego celu
  • Uczestnicy kształcą umiejętności w zakresie zarządzania zespołem

Adresaci

  • Osoby zarządzające zespołami
  • Kierownicy i pracownicy działu kadr
  • HR Business Partnerzy
  • Osoby przygotowywane do zarządzania zespołami

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do warsztatów
    • Wzajemne poznanie się
    • Ustalenie zasad współpracy
    • Gra szkoleniowa „Państwo” lub „Bajka”– budowanie zespołu – gra, która dotyka trzech aspektów: procesu grupowego, ról w zespole oraz integracji zespołu
    • Omówienie gry szkoleniowej i wyciągnięcie wniosków dot. ról, w które podczas gry weszli uczestnicy oraz istoty procesu grupowego
    • Różnice i podobieństwa pomiędzy grupą a zespołem, sposoby pracy
  2. Pięć dysfunkcji w pracy zespołu oraz jak je przezwyciężać – warsztat w oparciu o koncepcję Patricka Lencioniego
    • Brak zaufania
    • Obawa przed konfliktem
    • Brak zaangażowania
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Brak dbałości o wyniki
  3. Profesjonalna komunikacja werbalna oraz niewerbalna w procesie budowania zespołu
    • Dlaczego ludzie boją się zmian czyli skąd wśród członków zespołu pojawia się lęk i stres? – warsztaty w oparciu o koncepcję S. Johnsona
    • „Zaczynaj od dlaczego” – warsztaty z zakresu komunikacji w oparciu o koncepcję Simona Sinka
    • Komunikacja a emocje
    • Aktywne słuchanie – trzy poziomy słuchania
    • Parafrazowanie, klaryfikowanie, dowartościowanie jako skuteczne narzędzia w procesie komunikacji
    • Bariery w procesie komunikacji, czyli czego należy unikać?
    • Co mówią te gesty? Mimika twarzy, ułożenie rąk. Komunikacja niewerbalna w zespole
    • Elementy analizy transakcyjnej Ericha Berne’a
    • Podsumowanie modułu dotyczącego profesjonalnej komunikacji
  4. Współpraca w zespole
    • Sprawiedliwie nie zawsze oznacza równo – podział odpowiedzialności w zespole
    • Budowanie poczucia „grania do jednej bramki”
    • Studnia motywacji – co motywuje członków mojego zespołu?
    • Praca nad wspólnym celem – czyli dlaczego warto grać do jednej bramki
  5. Budujemy wieżę (gra szkoleniowa). Podsumowanie warsztatów

Terminy szkoleń

Name Position
O nas

KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734

Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685

Kontakt

ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa
email: biuro@instytut-ad.pl
tel. +48 22 403 40 94

Pozostałe
szkolenia
Newsletter