Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług

W celu zapoznania się z propozycją programu szkolenia, prosimy kliknąć w hasło “PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?

2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym os osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń

  • upominki dla kontrahentów
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń
  • poczęstunki dla kontrahentów
  • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
  • organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych

3. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: – omówienie interpretacji i orzecznictwa

  • organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
  • upominki reklamowe dla kontrahentów
  • reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym

4. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług

  • wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
  • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego

 5. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych

  • wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
  • wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT
  • wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
  • spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług

6. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT

  • upominki i nagrody dla kontrahentów
  • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
  • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.)

7. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem najnowszych zmian wynikających ze SLIM VAT 2021

8. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług

  • poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania
  • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
  • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS

9. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym


NASZ PARTNER

Terminy szkoleń

Name Position
O nas

KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734

Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685

Kontakt

ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa
email: biuro@instytut-ad.pl
tel. +48 22 403 40 94

Pozostałe
szkolenia
Newsletter